Bandleden

Bass by Bas Rietmeijer

Bas zorgt met zijn contrabas en basgitaar voor een warme en donkere klank met verrassende wendingen, waardoor de bas op verschillende momenten voor een sterke basis zorgt. Dit doet hij al jaren met veel bekende formaties op diverse podia in Nederland en daar buiten. Zo is zijn spel vaak te horen bij de Koninklijke Luchtmacht Kapel en bij grote producties als Mini & Maxi, Ciske de Rat, Dirty Dancing en Anatevka. Ook zorgt hij voor een goede “groove” bij diverse big bands, jazzcombo’s, funk- en soulorkesten en kleinere formaties, zoals het Joost Zoeteman Trio en het Marcus Schinkel Trio, waar hij garant staat voor een rotsvaste basis.

Drums by Egbert van Gruythuyzen

Egbert is één en al ritme. Hij heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de drumwereld en heeft op talloze podia gestaan. Eén van de hoogtepunten was onbeslist tijdens het North Sea Jazz Festival. In de loop der tijd heeft hij samengewerkt met verschillende bekende artiesten waaronder Louis van Dijk, Liesbeth List, Ben Cramer en Ferdinand Povel. Egbert begeeft zich al enige tijd in the popscene en heeft in diverse formaties gespeeld, waaronder River Music met Anton Verhagen. Naast spetterende optredens coacht hij diverse leerlingen, maar ook drummers van bekende Nederlandse bands om “the groove” te krijgen, die Egbert als geen ander kan maken.

Guitars by Marcel Broersma

Marcel is een muzikale allesvreter, maakt geen keuzes en begeeft zich graag op allerlei muzikale gebieden, zoals jazz, rock, country en blues. Sinds jaar en dag is hij op verschillende podia te zien in binnen- en buitenland en zelfs in Zuid-Afrika in Kaapstad in een uitverkochte Sun City Superbowl. Hij heeft in talloze formaties getoerd, waaronder 5 jaar als gitarist met Gé Reinders en nog steeds met de formatie Stolen Dan, een 11-koppige Steely Dan Tribute Band. Naast de elektrische gitaar speelt Marcel bevlogen de akoestische gitaar, die in nieuwe en eigenzinnige composities geregeld de boventoon kunnen voeren.

Piano & Hammond by Ton Scheepers

Ton is een muzikant, die al vroeg zijn piano heeft ontdekt en is afgestudeerd aan het conservatorium van Arnhem. Hij heeft gewerkt met tal van bekende en minder bekende artiesten en heeft een voorliefde voor jazz, pop en combinaties daarvan. Hij speelt in diverse gezelschappen, waarbij hij vooral met zijn dynamische spel voor prachtige pianopartijen zorgt in formaties als Cat Ballou, One Armed Octopus, Fresh Girl & Smelly Bastards en Circus Caprioli. Ton is altijd op zoek naar formaties en mooie plekken, waarin hij diverse pianostijlen kan laten klinken. En waar combinaties tussen jazz- en popinvloeden voor mooie melodieën zorgen, waarin zijn dynamische spel tot uiting komt.

Bass by Lucas Beukers

Lucas zorgt met zijn unieke geluid van de ‘steady base’ en sterke ritmiek voor een perfecte groove in de muziek. Zowel binnen als buiten Nederland heeft Lucas samengewerkt met een keur aan muzikanten op diverse podia. Jarenlang heeft hij programma’s gemaakt en het land doorgereisd met Gé Reinders en zijn band. Ook de samenwerking met Kyteman heeft voor een mooie muziekbelevenis gezorgd, evenals zijn eigen productie met Janos Koolen. Als begeleider bij diverse producties zoals “Onder de groene hemel”, maar ook op radio, tv en live combineert Lucas verschillende muziekstijlen die elke keer weer voor verrassende muziekmomenten zorgen.